Środki masowego przekazu (termin używany również bezpośrednio po angielsku: mass media) są środkami przekazu jednocześnie odbieranymi przez dużą publiczność, co odpowiada socjologicznemu pojęciu masy lub koncepcji komunikacji masowej. Celami tych mediów mogą być, według wzoru ukutego dla telewizji, tworzenie, informowanie i rozumienie publiczności, która ma do nich dostęp. Mass Media - dbając o interesy, których bronią i szukając korzyści finansowych dla pracodawcy lub grup pracodawców, które nimi kierują, (zazwyczaj koncentrujących się w dużych grupach komunikacyjnych multimediów) chcą zarazem wpływać na swoją publiczność ideologicznie i poprzez reklamy.
Wszyscy obywatele świata są (potencjalnie - AZ) narażeni na wpływ jakichś mediów, które we współczesnym świecie okazują się niezbędne jako narzędzia służące komunikacji i obecności w dyskursie publicznym podmiotów gospodarczych, społecznych i politycznych. więcej
Stan na 30.12.2013 r. (drobne zmiany red. AZ)