KOMUNIKACJA

„Jeśli w codziennej komunikacji wieloznaczność jest wykluczona, w komunikacji estetycznej zaś zamierzona, to w przypadku komunikacji masowej wieloznaczność, chociaż ignorowana, jest zawsze obecna. (…) Dla urzędnika bankowego w Mediolanie reklama telewizyjna lodówki oznacza zachętę do kupna, ale dla bezrobotnego chłopa z Kalabrii ten sam obraz oznacza oskarżenie świata dobrobytu, z którego jest on wykluczony i do którego pragnie się dostać”.

Autor(ka) wpisu: Anastazja Dwulit
Rodzaj słownika: Słownik Inspiracji
Źródło definicji (papierowe): Umberto Eco, Semiologia życia codziennego, tłum. Joanna Ugniewska, Piotr Salwa, Warszawa: Czytelnik, 1996, ss.163-164.
Podobne terminy (linki wewnętrzne): hasło "Interpretacja", Podobne terminy (linki wewnętrzne): hasło "Antropologia współczesności"
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 19 Styczeń, 2014 - 23:47