ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU

Środki masowego przekazu (termin używany również bezpośrednio po angielsku: mass media) są środkami przekazu jednocześnie odbieranymi przez dużą publiczność, co odpowiada socjologicznemu pojęciu masy lub koncepcji komunikacji masowej. Celami tych mediów mogą być, według wzoru ukutego dla telewizji, tworzenie, informowanie i rozumienie publiczności, która ma do nich dostęp.  Mass Media - dbając o interesy, których bronią i szukając korzyści finansowych dla pracodawcy lub grup pracodawców, które nimi kierują, (zazwyczaj koncentrujących się w dużych grupach komunikacyjnych multimediów)  chcą zarazem wpływać na swoją publiczność ideologicznie i poprzez reklamy.

Wszyscy obywatele świata są (potencjalnie - AZ) narażeni na wpływ  jakichś mediów, które we współczesnym świecie okazują się niezbędne jako narzędzia służące  komunikacji  i obecności w dyskursie publicznym podmiotów gospodarczych, społecznych i politycznych. więcej

Stan na 30.12.2013 r. (drobne zmiany red. AZ)

Autor(ka) wpisu: Aleksandra Zalewska
Rodzaj słownika: Słownik Wikipedii
Podobne terminy (linki wewnętrzne): hasło "Komunikacja" w Wikipedii hiszpańskojęzycznej
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: poniedziałek, 13 Styczeń, 2014 - 22:28