AUDIOTELE

Wpisy terminu w różnych słownikach wraz z komentarzami.

Słownik Terminów Encyklopedycznych - zawartość - opis hasła AUDIOTELE

Audiotele - konkurs reklamowy dla telewidzów, polegający na telefonicznym lub SMS-owym odpowiadaniu przez telewidzów na proste pytania podane na ekranie telewizyjnym; wśród autorów prawidłowych odpowiedzi losowane są nagrody. Koszt połączenia telefonicznego w audiotele jest wyższy niż normalnie, zyskiem dzielą się operator sieci telefonicznej, stacja telewizyjna i firma zlecająca przeprowadzenie konkursu.

Źródło definicji (papierowe): Walery Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej, Kraków: Universitas, 2006, s.12.
Podobne terminy (linki wewnętrzne):
Hasło wprowadził(a): Anastazja Dwulit

Słownik Wikipedii - zawartość - opis hasła AUDIOTELE

Audiotele – zastrzeżony znak należący do Telewizji Polskiej, używany na oznaczenie usług udostępnianych przez tę stację (lub na jej zlecenie) za pośrednictwem telefonii stacjonarnej. Do usług tych należą między innymi przyjmowanie zgłoszeń w konkursach dla telewidzów oraz głosów w plebiscytach i głosowaniach.

System Audiotele był popularny zwłaszcza w latach 90. XX wieku i pierwszych latach XXI wieku. W tym czasie na antenach TVP1 i TVP2 emitowane były losowania Audiotele. Obecnie Audiotele jest stopniowo wypierany przez usługi SMS.

Stan na 11.12.2013 r.

Źródło definicji (elektroniczne): hasło "Audiotele" w Wikipedii
Hasło wprowadził(a): Anastazja Dwulit