PROPAGANDA

Propaganda (ang. propaganda, niem. Propaganda, fr. propagande, od łac. propagandum ‘to, co powinno być krzewione’) – odmiana perswazji publicznej, której celem jest nakłonienie jak największej liczby osób do przyjęcia postaw aprobujących daną ideologię czy doktrynę; skoordynowane działania polegające na świadomym rozpowszechnianiu starannie wyselekcjonowanych informacji (faktów prawdziwych, częściowo prawdziwych bądź fałszywych sądów o faktach, plotek, haseł, symboli oraz przekonań i ocen), mogących mieć wpływ na opinię publiczną i na podejmowane działania społeczne. (…)

Autor(ka) wpisu: Anastazja Dwulit
Rodzaj słownika: Słownik Terminów Encyklopedycznych
Źródło definicji (papierowe): Walery Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej, Kraków: Universitas, 2006, ss.164-165.
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 5 Styczeń, 2014 - 00:13