BILLBOARD

Wg Słownika kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku: "oryg. BILLBOARDS [ang.] wielkie tablice do eksponowania reklam, umieszczane przy szosach lub na ścianach budynków, niekiedy używane do wywieszania plakatów ideowych dużych rozmiarów. Także same reklamy i plakaty tamże umieszczane. Billboardy bywają wykorzystywane przez artystów na co dzień nie zajmujących się komercjalnym projektowaniem, pragnących w ten sposób wyjść ze swoimi ideami do zwykłych przechodniów. Tego typu billboardy realizowali m.in.: Daniel Buren, Sue Coe, Joseph Kosuth, Barbara Kruger, John Lennon, Les Levine i Yoko Ono". W Polsce np.: Katarzyna Kozyra (przyp. -  BK)

Autor(ka) wpisu: Bogna Kietlińska
Rodzaj słownika: Słownik Terminów Encyklopedycznych
Źródło definicji (papierowe): Marcin Giżycki, Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2002, s. 33.
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: środa, 20 Listopad, 2013 - 21:03