[Obieg kultury składa się z następujących elementów/eapów:]
1) kreacja – wymyślanie i tworzenie autorskich idei i treści, tworzenie unikatowych produktów;
2) produkcja: wytwarzanie powtarzalnych form kulturalnych (np. programów TV), jak również produkcja specjalistycznych narzędzi, infrastruktury oraz procesów wykorzystywanych w ich realizacji (np. produkcja instrumentów muzycznych, drukowanie gazet);
3) rozpowszechnianie: dostarczanie (zwykle masowo produkowanych) produktów kultury konsumentom indywidualnym oraz zinstytucjonalizowanym (np. hurt, detal i wypożyczanie nagrań muzycznych i gier komputerowych, dystrybucji filmów). Dzięki cyfrowej dystrybucji niektóre towary usługi są dostarczane bezpośrednio od twórcy do odbiorcy;
4) wystawianie/ odbiór / transmisja: odnosi się do bezpośredniego doświadczania kultury przez publiczność - konsumpcji „na żywo” w określonym miejscu i czasie (festiwale, opery, teatry, muzea). Transmisja odnosi się do przekazywania wiedzy i umiejętności (z wyłączeniem transakcji komercyjnych), które często przyjmuje postać nieformalną. Obejmuje ona przekazywanie niematerialnego dziedzictwa kulturowego z pokolenia na pokolenie;
5) konsumpcja / uczestnictwo: konsumowanie produktów kultury i udział w aktywności kulturalnej (np. czytanie książek, taniec,, słuchania radia, odwiedzanie galerii);
6) archiwizacja / konserwacja;
7) edukacja / trening.
(drobne zmiany red. - BF)