PRZEMYSŁ KULTURALNY

W ekonomii pojęcie przemysłu kulturalnego odnosi się do ogółu przedsiębiorstw wytwarzających metodami przemysłowymi dobra, których wartość tkwi w ich warstwie niematerialnej, symbolicznej, takie jak: książki, muzyka, kino, telewizja, radio, gry komputerowe, masowa turystyka.  W filozofii (estetyce) i socjologii kultury (…) pojęcie przemysłu kulturalnego – będące tłumaczeniem niemieckiego terminu Kulturindustrie (stworzonego przez Theodora W. Adorna i Maxa Horkheimera) – ma wymiar krytyczny i otwiera pole interdyscyplinarnych badań nad  postrzeganiem i instrumentalizacją uprzemysłowionej kultury popularnej tworzonej przez media i koncerny reklamowe. więcej

Stan na 28.12.2013 r.

Autor(ka) wpisu: Anastazja Dwulit
Rodzaj słownika: Słownik Wikipedii
Podobne terminy (linki wewnętrzne): hasło "Cywilizacja medialna", Podobne terminy (linki wewnętrzne): hasło "Edutainment"
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: sobota, 25 Styczeń, 2014 - 11:09