AFGANISTANIZM

Wg Słownika terminologii medialnej: "(...) określenie użyte po raz pierwszy w 1948 roku przez amerykańskiego redaktora "The Tulsa Tribune" J.L. Jonesa, ironicznie nazywające zabiegi niektórych amerykańskich komentatorów pragnących zminimalizować ryzyko napisania czegoś kontrowersyjnego, zwłaszcza tego, co mogłoby urazić reklamodawców. Afganistanizm polega na niekomentowaniu tematów bliskich odbiorcom ( jak np. zanieczyszczenie środowiska przez miejscowe fabryki) i zajęciu się podobnymi problemami, ale w odległych, nieznanych miejscach, których symbolem był wtedy Afganistan."

 (drobne zmiany red. - IA)

Autor(ka) wpisu: Izabela Alfredson
Rodzaj słownika: Słownik Terminów Encyklopedycznych
Źródło definicji (papierowe): Walery Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej, Kraków: Universitas, 2013, s.2.
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 12 Styczeń, 2014 - 19:57