INFOTAINMENT

Wg Słownika terminologii medialnej: "Infotainment (ang. information 'informacja' + entertainment 'rozrywka') [to] wypowiedź medialna łącząca w sobie informację i rozrywkę. Wprawdzie od dawna w komunikowaniu masowym treści informacyjne i dostarczające rozrywki istniały obok siebie, jednak wraz z rozwojem mediów masowych, a zwłaszcza telewizji, zaczynają się wzajemnie przenikać, a kategoria intotainment staje się coraz bardziej dominująca. Rewolucja technologiczna końca XX wieku, deregulacja rynku audiowizualnego, dynamiczny rozwój stacji komercyjnych i nasilająca się konkurencja sprawiają, że media zaczynają rywalizować o widza, słuchacza lub czytelnika głównie poprzez ciągłe uatrakcyjnianie swojej oferty, dostarczając coraz więcej rozrywki. Treści rozrywkowe wkraczają w obszar informacji, publicystyki, już nie tylko w prasie popularnej czy w ofercie stacji komercyjnych, ale pojawiają się także w prasie prestiżowej i telewizji publicznej. Typowymi gatunkami infotainmentu są: talk-show, reality-show i teleturnieje typu <Milionerzy> ."

 (drobne zmiany red. - IA)

 

 

 

Autor(ka) wpisu: Izabela Alfredson
Rodzaj słownika: Słownik Terminów Encyklopedycznych
Źródło definicji (papierowe): Walery Pisarek (red.), Słownik terminologii medialnej, Kraków: Universitas, 2013, s.82.
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 12 Styczeń, 2014 - 19:35