System oceniania gier komputerowych

System oceniania gier komputerowych – system używany do klasyfikowania gier komputerowych ze względu na ich odpowiedniość dla poszczególnych grup wiekowych. Większość tego rodzaju systemów jest powiązana z władzami danego państwa lub przez nie finansowana. Niekiedy stanowi również część lokalnego systemu oceniania filmów. Użyteczność systemów oceniania gier komputerowych została zakwestionowana w badaniach, w których 90% nastolatków zadeklarowało, że ich rodzice „nigdy” nie sprawdzają kategorii wiekowej danej gry przed pozwoleniem na jej wypożyczenie lub zakup.[1] Było to przyczyną pojawienia się głosów postulujących wprowadzenie zmian w istniejących systemach.[2][3] Systemy oceniania gier komputerowych mogą stanowić podstawę przepisów regulujących sprzedaż gier osobom nieletnim (jak ma to miejsce np. w Australii). Uzgodnienie i akceptacja klasyfikacji wiekowej stanowią część procesu lokalizacji gier i przygotowywania ich do zagranicznej dystrybucji. Systemy oceny bywają również wykorzystywane przez sklepy do dobrowolnego ograniczenia sprzedaży niektórych gier (np. w następstwie strzelaniny w szkole w Winnenden, niemiecki sprzedawca - Galeria Haufhof, wycofał ze swojej oferty gry zaklasyfikowane przez Radę Samoregulacji Oprogramowania Rozrywkowego jako 18+).[4] więcej

Autor(ka) wpisu: Łukasz Kotlarski
Rodzaj słownika: Słownik Wikipedii
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 26 luty, 2017 - 20:59