Perspektywa pierwszej osoby

Perspektywa pierwszej osoby[1] (w skrócie FPP, z ang. first-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych, w których gracz ogląda świat przedstawiony oczami bohatera. Najczęściej gry w perspektywie pierwszej osoby utożsamiane są z gatunkiem first-person shooter, jednak owa perspektywa występuje także m.in. w komputerowych grach przygodowych ("Myst") i grach fabularnych ("The Elder Scrolls", "Deus Ex")[2], grach wyścigowych ("Colin McRae Rally") lub symulatorach lotu ("IL-2 Sturmovik"). W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.

Autor(ka) wpisu: Łukasz Kotlarski
Rodzaj słownika: Słownik Wikipedii
Źródło definicji(elektroniczne): hasło "Perspektywa pierwszej osoby" w Wikipedii
Sprawdź pozostałe wpisy w innych słownikach:
Data aktualizacji: niedziela, 26 luty, 2017 - 20:16