STREET ART

Nazwa definicji: 
STREET ART
Treść wpisu: 

Wg "Tekstyliów bis. Słownika młodej polskiej kultury": "(...) aktywność twórcza, której polem działania jest przestrzeń publiczna. W pojęciu street art mieszczą się: wlepki, szablony, plakaty, murale, instalacje uliczne, różnego rodzaju interwencje, instalacje, pokazy, subvertising (zaburzanie przekazu reklamowego, działanie przeciwko niemu) (...) Street art jest pojęciem heterogenicznym, którego używa się do opisu tak różnych strategii, że jedyną wspólną płaszczyzną pozostaje miejsce, czyli przestrzenie publiczne (...). Zjawisko street artu zaczyna coraz silniej funkcjonować w Internecie, który traktowany jest przede wszystkim jako miejsce prezentowania dokumentacji, ale również jako punkt odniesienia dla autorów, umieszczających swoje prace na przykład na ulicy, a później w sieci. Jednocześnie rośnie popularność street artu w sferach związanych z oficjalnymi strukturami wystawienniczymi".

Rodzaj słownika: 
Słownik Terminów Encyklopedycznych
Źródło definicji (papierowe): 
Piotr Marecki (red.), Tekstylia bis. Słownik młodej polskiej kultury, Kraków: korporacja ha!art, 2006, ss. 658-659.
Dodane przez: 
Węzeł centralny